TT trening przed zawonią

Środa, 29 sierpnia 2012 · dodano: 30.08.2012 | Komentarze 3

Troszkę pesymistycznie podszedłem do treningu. Czułem jeszcze plecy. Bałem się o puls i złą "dietę" w ostatnich dniach. Ogólny brak energii.
W planach polecieć w czterech pętlę czasówki w Zawonii i w zależności od dyspozycji poprawka i zrobienie pełnego dystansu czasówki.
Rozgrzewka i od razu puls szaleje. Tempa nie ma na blacie 83% :D. Musiałem zrobić przepalenie i na pierwszej zmarszczce od razu 94%. Noga zapiekła i odpuściłem dociągnięcie do szczytu. Walka na zjeździe lekko do Piersna z akcentem na podjeździe. Niestety chłopaki mi odjechali i musieli czekać :P.
Start z Zawoni.
Plan 1 kółko na zmianach 85-87%, aby nie przesadzić, a na drugim miała nas ponieść fantazja :).

Pod Ludgierzowice zaczyna Piotrek, ale widzę, że idzie za mocno i niestety po zmianie odpada na podjeździe. Podobny los czeka Tomka, który po mocnej zmianie co prawda łapie koło, ale przed szczytem nie wytrzymuje tempa i puszcza koło. Szkoda, że nie zauważyliśmy za w czasu tego. Mogliśmy pojechać w 3, a tek w dwóch z minuty na minutę napędzając się z doszliśmy do tempa wyścigowego.

Na pierwszym kółku, które w mojej głowie było kółkiem jedynym. Niemal się wyjechał. Dawałem długie mocne (zdecydowanie za mocne zmiany). Tętno na kole schodziło poniżej 89-90% dopiero po minucie :). Na czubie robiłem wszystko na co mnie było stać dzisiaj. Na dojeździe do Zawonii jedziemy wolniej. Uważałem, że to preludium krótkiego rozjazdu, a tu oświadczenie Piotrka, jeszcze jedno kółko.

Zakwaszony startuję pod Ludgierzowice i jakoś spada mi w połowie górki motywacja. Piotrek podciąga nas na szczyt dając mi reprymendę, abym nie jechał na betonowym przełożeniu:P. Zjazd skręt i jeszcze jedna zmarszczka. Na niej już zacząłem wracać do siebie, ale dopiero od szczytu wróciłem w odpowiedni rytm.
Droga jak po sznurku zaraz po nawrocie w Czeszowie daję słabszą zmianę chcąc mieć więcej siły w Grochowej na zmarszczkach. Niepotrzebnie, ale dużo tutaj nie straciliśmy.

Na koniec jeszcze mały test na tolerancję laktatu. Ogień na podjeździe i od razu po nim bączek w do mety. Tętno na tym odcinku cały czas 91-93-91-92-93-94% :).

Czas minuta dziewięć i 52sec (bez dosłownie 200metrów, ponieważ zaczęliśmy pierwsze kółko kawałeczek za zakrętem :).

Rozjazd. Ciężko mi się rozmawiało w drodze pod Piersno

Wnioski:
- najintensywniejsza godzina treningu w tym roku :)
Hrśr 177 (89%) Hrmax 187 (94%)
Z pamięci:
3 strefa:12min
4 strefa:32min
5 strefa:26min
- jechało mi się świetnie z moim kompanem. Upragnione chwile wytchnienia na kole + jazda cały czas w rytmie na czubie. Nie było chwili zamieszania/wytrącenia może poza punktem start meta i nieobstawionymi skrzyżowaniami (siła wyższa).
- głupi brak jazdy przez dwa dni + pobolewające plecy delikatnie wpłynęły na moją dyspozycję na samym początku treningu. Jak widać przy tak intensywnych przelotach liczy się nawet to czy kupę robisz regularnie :).
- uważam, że przy pełnej rozgrzewce, kompletnym stroju (kask) i odpowiednim nastawieniu oraz rozłożeniu sił minuta dziewięć jest do złamania. Mniej może być już ciężko :).
- problemy z miarowym oddychaniem miałem dopiero od 93%Hrmax. Poprawił mi się ten parametr, ale jeszcze do ideału daleko :).

Jeżeli kumpel nie potwierdzi gotowości na Niedzielę (są niestety znikome szanse, że pojedziemy razem). To niestety szukam Partnera na wycieczkę, który ma nastawienie na minutę osiem i można wówczas popuścić wodzę fantazji :).