Krótkie podsumowanie

Sobota, 31 marca 2012 · dodano: 31.03.2012 | Komentarze 1

Tadam! Padnięty obwieszczam wszem i wobec, że sezon przygotowań do sezonu 2012 uważam za zokończony! Co prawda jeszcze planuję poboksować się przez dwa tygodnie regeneracyjnie, ale właściwy okres bezpowrotnie w pełni na umyśle zakańczam :).

Mam nadzieję, że powstanie w tym poście małe wypracowanie podsumowujące mijający okres. Dzisiaj wrzucę pierwsze

Jest to drugi sezon moich przygotowań do sezonu kolarskiego. Bardzo mnie pocieszył pewien weteran kolarstwa, że aby rozwinąć swoje umiejętności "w pełni" potrzeba ok. 4 lat treningów, ale co tam :D.

Szybkie porównanie przygotowań 2010/11 w stosunku do 2011/12 widać gołym okiem. W zeszłym roku przygotowania zakończyłem na początku 2 okresu przygotowawczego w połowie stycznia. Praktycznie pozostawiłem wówczas kręcenie i pozostałem jeszcze na miesiąc siłownię. Potem zacząłem się na nowo rozkręcać od połowy marca. Trochę klapa :). Ten rok natomiast zakańczam dzisiaj, ale w rzeczywistości to będę kręcił dalej. Nie zamierzam, w tym roku zaprzepaszczać tego co wypracowałem przez zimę. Sezon treningowy oparty na systemie mikrocyklów wg Friela tym razem zakańczam na pierwszym tygodniu drugiego okresu rozbudowy. Mam nadzieję, że przyszły okres przygotowawczy wypełnię już w 100%.

Kilka licz:
początek przygotowań 8 listopada 2011 po niemal dwóch miesięcy bez treningu spowodowanego kontuzją kolana i brakiem motywacji do dalszego treningu nią spowodowanym :)
zakończenie części głównej 31 marca 2012
W tym okresie przetrenowałem ok 340 do 350godzin (do końca okresu przygotowań będzie ich ok 30godzin więcej).
Z tego:
na siłowni spędziłem ok 55godzin (ok 18 do 20 godzin to trening samych nóg)
na zajęciach typowo rozciągających ok 8-10 godzin
dojdzie jeszcze ok 6-8godzin na trening łydek i brzucha, które często wykonywałem niezależnie od siłowni po treningach rowerowych
pozostałem godziny spędzone zostały na kręceniu (ok. 275godzin)